Home Forum werk.nl
Het is vrijdag 10 sep 2010, 08:48:10

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Auteur Bericht
 Berichttitel: Gratis juridische hulp bij ontslag
BerichtGeplaatst: vrijdag 30 jul 2010, 14:40:48 

Indien men met ontslag geconfronteerd wordt dan is het van belang goede juridische ondersteuning te krijgen. Bijvoorbeeld voor het voeren van goede onderhandelingen over een ontslagvergoeding maar ook voor het veiligstellen van een WW-uitkering en het te niet doen van een eventuele concurrentiebeding, studiekostenbeding en/of relatiebeding.

Prima Jurist (www.primajurist.nl) is een instantie die gratis juridisch advies geeft omtrent ontslagrecht.

Mijn vraag is dan ook, wordt dit forum ook bezocht door mensen die nog in dienst zijn of uitsluitend door mensen die al ontslagen zijn?

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: Gratis juridische hulp bij ontslag
BerichtGeplaatst: woensdag 11 aug 2010, 09:34:55 

( In de meeste gevallen kosteloos, zoals er op deze site valt te lezen! ) Dus geheel gratis zullen deze juristen het echt niet doen, want ook zij zullen ergens van rond moeten komen. En in de meeste gevallen moet je eerst naar het gemeentehuis voor een bewijs van onvermogen eer een jurist je zal gaan helpen. En na het verkrijgen van een bewijs van onvermogen, zal er voor 99,9% een eigen bijdragen worden gevraag aan de potentiële klant welke een verzoek om bijstand indient.

Erwin Rommel

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: woensdag 11 aug 2010, 10:41:22 

Erwin,

Het zou je sieren als je de website goed zou lezen. De kosten worden verhaald op de werkgever. Je hoeft bij Prima Jurist helemaal geen "bewijs van onvermogen" te hebben of een eigen bijdrage te betalen.

Door jouw ondoordachte en ongeverifieerde email stuur jij mensen die toch al met financiële nood geconfronteerd worden nu impliciet zelf naar een duur advocatenkantoor terwijl ze bij ons beter af zijn.

Wellicht is het handig om de volgende keer een iets meer onderzoek te doen voordat je maar wat roept.

Met vriendelijke groet,

http://www.primajurist.nl

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: woensdag 11 aug 2010, 12:07:46 

DE KOSTEN WORDEN VERHAALD OP WERKGEVER. En je hoeft bij primajurist geen bewijs van onvermogen te hebben, of een eigen bijdrage te betalen, aldus in reactie van primajurist op mijn schrijven hier.

Als men geen eigen bijdrage of een bewijs van onvermogen hoeft te hebben, kan het alleen op basis van een no cure no pay formule plaatsvinden, hetgeen mensen toch al in financiële nood, nog meer in de nood zullen brengen, door een percentage welke zij na afloop van de zaak zullen moeten afstaan. ( Als deze zaak tenminste gewonnen zal worden in deze toch al zware economische tegenwind voor een gemiddelde werkgever, bij een onafhankelijke rechter? )

Met een bewijs van onvermogen naar een duur advocatenkantoor? Beter afzijn bij primajurist? Ik raad mensen ten zeerste aan om zich te melden bij het JURIDISCH LOKET welke er echt zijn voor mensen in financiële nood, en voor mensen die met een eventueel ontslag gedreigd worden!

Advocaten welke mensen echt gratis zullen helpen, deze advocaten moeten nog geboren worden!

Erwin Rommel

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: woensdag 11 aug 2010, 13:21:46 
Beheerder

Dit topic is hier naar toe verplaatst, omdat het niet de bedoeling is om onder 'Vragen aan andere bezoekers' een eigen site onder de aandacht te brengen door er een vraag over te stellen.

Beheerder Forum werk.nl
UWV WERKbedrijf

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: woensdag 11 aug 2010, 17:53:58 

Zucht,.............

nee, het is niet op basis van no cure no pay.

Zoals de waard is, vertrouwd hij zijn gasten.

Heb jij ooit zelf iets van vrijwilligerswerk gedaan?

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: woensdag 11 aug 2010, 19:10:57 

Ik denk dat Erwin dit bedoeld: http://www.primajurist.nl/tarieven.html En wat gebeurt er als de werkgever wint?
Hoe worden de kosten dan berekend?

Profiel  

BerichtGeplaatst: woensdag 11 aug 2010, 19:33:16 

Dat hangt er vanaf in wat voor een procedure de werkgever wint.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: donderdag 12 aug 2010, 17:59:51 

Bijvoorbeeld door fusie, reorganisatie, vermeend diefstal of ziekenverzuim.
Dit zijn toch zaken waar de werkgever bijna altijd mee wint?

Profiel  

BerichtGeplaatst: donderdag 12 aug 2010, 19:17:54 

Uiteindelijk zal het ontslag in veel gevallen door de rechter wel toegewezen worden echter, de daarmee gepaard gaande ontbindingsvergoeding voor de werknemer verschilt nog al eens in hoogte. Dus ook al raakt de werknemer zijn of haar baan kwijt, dan nog is er wel het een en ander te winnen voor de werknemer. Dit betreft dikwijls enkele duizenden euro's extra (in een enkel geval nog veel meer) die er door Prima Jurist bij gewonnen worden.

De vergoeding voor de gemachtigde is over het algemeen geregeld in het bijvoorbeeld een sociaalplan.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: donderdag 12 aug 2010, 21:56:50 

Buiten de ontslagvergoeding als het vermeld staat in een sociaal plan, is het toch ook mogelijk om een vergoeding te krijgen via de kantonrechtersformule? Het enige wat ik daar van weet is dat je tegenwoordig wel minder krijgt.
Een sociaal plan pakt niet voor iedereen goed uit. Bij TNT voor parrtimers zeker niet.

Profiel  

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 aug 2010, 11:53:24 
robbie1

Misschien vind je hier wat meer informatie: https://www.werk.nl/portal/page/portal/werk_nl/werknemer/meer_weten/ontslag/ontslagprocedureviarechter

Profiel  

BerichtGeplaatst: vrijdag 13 aug 2010, 13:27:32 

of hier http://www.primajurist.nl/TNT.html

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 aug 2010, 20:06:45 

Voor de duidelijkheid, deze zaken zijn niet van toepassing op mij persoonlijk.
Ik weet hoe de kantonrechtersformule werkt.
Maar, Primajurist, als u dit: Gerechtelijke procedures en procedures bij het UWV werkbedrijf
Ook in gerechtelijke procedures en procedures bij het UWV werkbedrijf staat Prima Jurist u graag bij.
op uw website schrijft, neem ik aan dat u sociaal verzekeringsrecht kent en niet alleen ontslagrecht en arbeidszaken?
Wat ik ook niet snap is dat u TNT op uw website plaatst.
Weet de SP dat u het logo; Red de postbode' gebruikt, ik kan u nergens terug vinden op de webpagina.
De informatie wat u geeft is zeer summier, enkele vragen + contactformulier.
En u moet er rekening mee houden, dat er bij TNT niet alleen makkelijke zaken zijn.
Heeft u enig idee wat voor een impact deze werkgever op het personeel heeft of wat er daadwerkelijk op de werkvloer gebeurt?
En over de daadwerkelijke kosten, als de werkgever wint, heb ik niet terug kunnen vinden.
Er is dus ook geen uurtarief van u te vinden.
U zegt dat uw hulp gratis is, maar daar zijn in mijn ogen wel voorwaarden aan verbonden.

Profiel  

BerichtGeplaatst: dinsdag 17 aug 2010, 20:41:37 

@janomie

Je kan me ook even bellen als je wilt. Ik kan jou niet bellen want ik heb geen idee wie je bent. Ik heb naar aanleiding van jouw tip het sociaal plan weer op de site gezet (dat stond er al bijna een half jaar op maar werd nauwelijks bekeken, vandaar dat ik het toen maar verwijderd heb)

In verdere reactie: ik ben reeds op bezoek geweest bij Sharon Gesthuizen (Tweede Kamerlid van de SP die achter de website reddepostbode.nl zit) op het binnenhof (op haar uitnodiging overigens). We hebben uitvoerig overleg gehad. De webpagina is juist naar aanleiding van dat overleg opgericht., uiteraard met alle goedkeuring van de SP. Het Logo is voor de herkenbaarheid.

(mocht u ook dit weer niet vertrouwen neemt u dan alstublieft even contact met haar op voordat u weer van allerlei aanname's uitgaat).

De informatie die ik geef zijn de antwoorden die ik gaf op de vragen van TNT-ers. Ik pretendeer geen expert te zijn op TNT gebied. Ik bied de mogelijkheid om gratis vragen te stellen. Er wordt niet veel gevraagd door de honderden mensen die de TNT pagina bezoeken, vandaar dat er ook niet veel meest gestelde vragen zijn.

Wat heeft u overigens tegen gratis rechtshulp? Bent u wellicht advocaat?

Ik heb overigens zeer summiere kennis van het sociaal verzekeringsrecht en sta mensen daarom ook niet bij in dat soort procedure's bij het UWV. Wel bij eventuele ontslagzaken bij het UWV.

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 29 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]