Rianne schreef:
http://sollicitatieklacht.nl
En misschien is het wel een goed idee om een website te openen om
klachten met betrekking tot slechte ervaringen met sollicitaties bij
werkgevers en werkwijze van uitzendbureau's te inventariseren.
Het is allemaal wel leuk en aardig om een klacht in te dienen als je op een sollicitatie geen antwoord krijgt. En je kunt dan wel een ander voor je laten nabellen voor een antwoord, maar boekt dit wel het gewenste resultaat? Ik denk dat het eerder ergernis zal wekken bij deze werkgever welke toch al geen antwoord heeft gegeven op je sollicitatie? Maar ik kan dit mis hebben? Dit neemt natuurlijk niet weg dat het onbeschoft is om geen fatsoenlijk antwoord te krijgen op een gepleegde sollicitatie. Ik loop er ook tegen aan, maar mij persoonlijk interesseert het niet of ik wel of niet een antwoord zal krijgen op een sollicitatie, maar ja, ik ben een ander niet.
Bij geen antwoord op een sollicitatie weet je toch gelijk hoe daar de normen en waarden gehanteerd worden bij zo`n werkgever, die niet het fatsoen heeft om tot een normaal antwoord te komen. Zou je dan bij zo`n werkgever willen werken? Nou, ik niet!
Maar zoals ik al bericht heb op diverse plaatsen in dit forum, zullen bij het aantrekken van de economie, de werkgevers echt wel weer gaan antwoorden op gepleegde sollicitatie`s want dan hebben ze weer volop handen nodig om het vele werk af te handelen. Maar tot de tijd dat de economie weer als een komeet omhoogschiet, moeten we er maar het beste van zien te maken.
Erwin Rommel de ras positivo