Home Forum werk.nl
Het is vrijdag 10 sep 2010, 08:54:14

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: Is dit waar?
BerichtGeplaatst: vrijdag 25 jun 2010, 22:05:58 

Hallo peoples,

Ik had even een korte vraag i.v.m mijn 0 uren contract.
Van mijn manager heb ik begrepen, dat de dagen waarop ik ingeroosterd ben niet meer aangepast kunnen worden wanneer de rooster planning eenmaal is gemaakt?
Stel ik wil bv. een dag omruilen/verplaatsen (dus geen vrij maar gewoon een dag omruilen/verplaatsen).
Heb namelijk begrepen, dat dit niet aangepast kan worden.
Ik vroeg me af of dit waar was bij een 0 uren contract.

Alvast bedankt voor reacties!

Profiel E-mail  

Berichttitel: Re: Is dit waar?
BerichtGeplaatst: maandag 28 jun 2010, 16:06:42 

Je baas vindt het waarschijnlijk een probleem roosters tussendoor aan te passen. Hij moet immers precies bijhouden hoeveel uren mensen met een 0-urencontract per maand worden ingezet. Vinden er tussendoor nog veranderingen plaats, dan raakt hij het overzicht makkelijker kwijt. En dat is nodig om te weten hoe vaak iemand wordt ingezet per maand.

Profiel  

BerichtGeplaatst: dinsdag 29 jun 2010, 23:37:37 

Billy schreef:
Je baas vindt het waarschijnlijk een probleem roosters tussendoor aan te passen. Hij moet immers precies bijhouden hoeveel uren mensen met een 0-urencontract per maand worden ingezet. Vinden er tussendoor nog veranderingen plaats, dan raakt hij het overzicht makkelijker kwijt. En dat is nodig om te weten hoe vaak iemand wordt ingezet per maand.

Dank je wel voor antw. Billy! Maakt het voor mij even wat duidelijker maar in deze situatie zijn we maar met zijn 2en (ik & mijn manager alleen), er zijn dus verder geen andere mensen in dienst. Zou het dan nog een probleem zijn om het rooster aan te passen in dit geval?

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: donderdag 01 jul 2010, 14:53:25 

Ja, dat werpt weer een heel ander licht op de zaak. Ik moet zeggen dat je werkgever zich niet erg flexibel toont, maar misschien hoeft hij dit inderdaad niet. Over het nul-urencontract zie ik op werk.nl namelijk de volgende informatie:

- Bij een oproep moet de werknemer aan het werk.

Je zou je rooster als een oproep kunnen zien. In principe moet je dan aan het werk staat er.

Zou je een ander soort flexibel contract hebben, bijvoorbeeld een oproepcontract met voorovereenkomst, dan heb je de mogelijkheid om te beslissen of je wel of niet zal gaan werken. Ik zou zeggen, sla je contract er eens goed op na.
Kijk voor meer informatie over flexibele contracten op werk.nl: [url]https://www.werk.nl/portal/page/portal/werk_nl/werknemer/meer_weten/arbeidsrecht/flexibelearbeidsvormen[/url]

Profiel  

BerichtGeplaatst: zaterdag 03 jul 2010, 10:27:58 

Je mag volgens mij indien tijdig aangegeven ruilen of verplaatsen. Uiteraard wel in overleg!

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 5 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]