|
In mijn persoonlijk geval 2 maal. Van anderen, welke ik heb moeten ontslaan zelf, toen ik als bedrijfleider werkte heb ik zelf ook gezien dat het eerst te laag werd vast gesteld. Persoonlijk heb ik de indruk dat er een soort bonus regeling bestaat voor elke euro die niet wordt uitgekeerd.
LETOP Het is een verzekering waar je jaren en veel voor betaald hebt. (werkgeversdeel en werknemersdeel) Je vraagt geen gunst, alleen je eigen geld.
Helaas is mijn indruk (persoonlijke ervaring) arrogant, het zal wel aan jou liggen, Het UWV wijgert mee werken aan keuringen nodig voor werk. (schriftelijk aantoonbaar) M aar vooral van af het eerste gesprek direct dreigen met korten op je uitkering. je moet dit, en dan dat formuliertje. Ben je aan het solliciteren, hetgeen toen ook een baan voor mij opleverde, betekende voor mij wel strafkorting. Had niet gemeld dat ik solliciteerde in Middelharnis, Woonachtig in Drenthe was dat een dag vakantie volgens hun.. (schriftelijk aantoonbaar) Sterker nog wer4d gebeld, hadden blijkbaar mijn mobiel getraseerd in Zuid-Holland. Ja dat ontkende ik, dacht dat ik in Zeeland was. Moet toegeven dat had ik fout.
Nee vertrouwen heb ik niet erg in het UWV. Met uitzondering van de vestiging Bergen op Zoom. Na dreiging rechtzaak i.v.m. schade claim. Dit is naar tevredenheid, geld en baan opgelost. (Uiteraard schriftelijk aantoonbaar)
Tip dezelfde dag als je de uitkering aanvraagt direct bezwaar aantekenen!! Wettelijkgezien moeten ze dan verantwoording afleggen. Dat werkt.
De grootste stunt van het UWV. Werkte in Groningen. In de proftijd daar ontslag. Kon volgende dag solliciteren. Mocht niet. Wettelijk melden bij arbeidsbureau, ja in de woonplaats waar je staat ingeschreven. Dus eerst volgende dag niet solliciteren, dwars door Nederland. Sollicitatie om zo´n bureaucratische reden verzetten, werkt niet in je voordeel.
PS al met al vaak van baan veranderd om aantoonbare medische redenen ontslag gehad. Mag in Nederland. Ondanks alle tegen werking altijd vlot weer werk kunnen vinden. Totaal 22 Jaar betaald, Totaal nog geen 2 maand WW. Had veel korter kunnen zijn zonder tegenwerking. Met medewerking aanvraag keuring had ik helemaal geen uitkering nodig gehad .
De uiteindelijke uitkeringsbetalingen hebben wel eens een half jaartje geduurd.
Met vriendelijke Groet Carl ,
|
|